JONGGIVERS

Zondag 22 september

De allereerste zondagvergadering komt eraan en dit wil je zeker niet missen! Wil je weten wat we gaan doen? Kom dan zeker deze zondag! We spreken zoals gewoonlijk af aan de scoutslokalen van 14u tot 17u. Tot dan!

E-mail: jonggidsen@scoutskortenberg.be

Tabaqui

Trouwe Specht

Ace

Charmante Coendou

Materiaal

Lele

Guitige Oropendola

Sona

Gedreven Waterwolf

Lizzy

Waardevolle Hoko

Wie zijn de jonggivers?

Jonggivers zijn meisjes en jongens van 11 tot 14 jaar oud. Wij zijn nieuwsgierig naar wat de wereld allemaal te bieden heeft en langzaam beginnen we alles te ontdekken. We krijgen de mogelijkheid om mee te beslissen en zelf de handen uit de mouwen te steken. Het wordt stilaan duidelijk dat scouting niet stopt als de vergadering gedaan is.

Technieken

Op de vergaderingen spelen we leuke spelletjes, maar we leren ook iets. We leren vuur maken, sjorren, bolleke pijl, kaartlezen, ... Kortom, we proeven van alles wat scouting te bieden heeft. We bereiden ons grondig voor om op kamp te kunnen gaan, en om daar ons plan te kunnen trekken.

Tentenkamp

In juli gaan wij 10 dagen op kamp. Niet langer meer in gebouwen, maar in tenten. Elke patrouille draagt zorg voor zijn eigen slaap- en patrouilletent en moet dagelijks zijn eigen potje koken. We leren op onze eigen benen staan. Engagement, verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid zijn woorden die ons niet vies in de oren klinken.